söndag 4 februari 2018

Att vara eller inte vara....



Ibland funderat jag på om jag lägger ner för mycket energi på saker som egentligen inte är så viktiga. Att jag över tänker allting och försöker hitta en lösning eller om det är så att jag överanalyserar allting och får det att bli något det inte är? Jag har en bekant som jag har mycket kontakt med i perioder nämligen och jag har en tendens att överanalysera det hen skriver. Och just nu tror jag att jag har gjort mig ovän med hen för jag blev lite irriterad över något som hen sker och det blev nog inte så bra. Min önskan är väl att vi ska vara vänner men tyvärr så tror jag att min överanalyyiska förmåga inte passar in med hens sätt att vara och tänka och jag tror eller rättade sagt jag vet att mitt svar var tyket, otrevligt och kanske för rakt för att vi ska fortsätta vara vänner. Men jag tröttnade lite på att vara ”för snäll” och  min hjärna kokade nog över lite så då blev mitt svar inte helt ok. Inte bra jag vet men ibland blir inte allting hundra bra även om man överanalyserar... så nu ska jag sluta med det och bara vara och ta saker som det är! Inte tänka och inte analysera ;) bli ett nytt JAG! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar