lördag 24 februari 2018

Vinter och sol



Idag var det en härlig vinterdag med sol och gnistrande snö. Så när jag kom till stallet var jag lite fundersam på hur jag skulle göra. Skulle jag rida ut eller skulle jag rida i manegen eller kanske i paddocken? Eftersom jag jobbade så kände jag väl att rida ut var en chansning men paddocken var lockande. Men eftersom jag ridit ut rätt mycket i veckan tänkte jag att det få bli ett litet pass i manegen så jag kunde träna lite på allt som jag verkligen behöver träna på. Eftersom jag gärna vill ut och tävla dressyr någon gång så var det väl dax att börja träna i ett program så det sitter bra och så att jag kanske kan få godkända poäng. 

Tyvärr så har jag ju så svårt att komma ihåg ett dressyrprogram så det kommer ju bli den största utmaningen i det hela. Absolut när jag blir stressad. Så idag så testade jag ett lätt program, LD:3. Det är inte så mycket olika vägar och det är definitivt ingen galopp i det programmet så det känns skönt. Hade dock jättesvårt med volttillbaka, då jag tyckte den blev för ”stor” och sen vet jag inte riktigt hur stor en 10 m volt ska vara. Tanken jag har är att jag ska träna detta programmet minst en gång i veckan så det verkligen sitter så kan jag i början av april åka på en pay and ride. Trots att jag kanske inte fick till programmet och Cillahästen var väldigt pigg så tyckte jag ändå att det gick helt ok. Måste bara träna mer men hon är så samarbetsvillig och hon vill gärna och det är så skoj. Dessutom galopperade jag i båda varven och det jag märkte var att när jag slarvade med galoppfattningen så gick det inte alls. Så att vara noggrann och göra det ordentligt är superviktigt. Så passet idag blev jättebra och jag var nöjd. Så nu är det bara att fortsätta traggla och fortsätta att öva på allting som jag måste för att kunna ut och tävla. För jag tänker att till april så har jag kanske också kunnat öva på att lasta Cillahästen själv. Så det är bara att fortsätta kämpa och träna och försöka nå målet :) 

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar