måndag 26 februari 2018



Idag blev det bara en snabbis med Cillahästen. Jag hade lite saker att göra idag, fast när jag väl kom hem fastnade jag i soffan ;) men det var inte planen. Eftersom jag hade en plan om hur mycket jag faktiskt skulle hinna med idag så blev det endast en snabb tur till stallet. Jag har ju insett hur bra Cillahästen mår av att få någon aktivitet varje dag men att hon får vila en dag i allafall så fick det bli longering i snön idag. I helgen tränade vi ju ordentligt så idag fick det ”bara” bli lite konditionsträning och varför inte låta henne arbeta i snön? Effektivisera det hela. Så longering i trav i snön i ca 20 minuter fick det bli. Hon tyckte nog det var jobbigt för hon orkade inte riktigt trava på som hon brukar men jag kan förstå henne. För vem tycker inte det är jobbigt att springa i djup snö? Men hon fick träna i allafall och det var skönt. Imorgon sp blir det bara en tur ut i skritt, även om hon kommer då pulsa lite i snö även i morgon så tror jag det blir bra för henne. Det är ju extremt viktigt att ha varierad träning och det försöker jag verkligen. Och det känns väldigt bra med en plan i min ridning, vilket jag tror är bra för både mig och Cillahästen :)

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar