tisdag 27 februari 2018

Grattis Eric



Tänk att det var idag för 12 år sedan som Eric med illfart kom till världen. Jag vet egentligen inte om jag minns det korrekt, då det var lite av ett trauma, inte alls så jag hade planerat det. Jag minns att jag började få lite "värkar" redan tidigt på morgonen en 27 februari 2006. Men jag tänkte att det kan man ju ha länge och dessutom var det inte så farligt. Jag var ledig och hade  planerat in saker jag skulle göra innan Felicia skulle få gå hem från förskolan och vara hemma med mig och min stora mage. Sagt och gjort. Jag var och klippte mig, lunchade med en kompis och hämtade Felicia på förskolan. Herr T kom hem sen och vi skulle äta. Eftersom vi levde lite speciellt, absolut med maten, så hade jag och Felicia gjort lite mat till oss och Herr T skulle äta något helt annat. Jag tyckte väl att det började göra lite mer ont och räknade ut hur lång tid det borde ta innan bebisen kommer och ringde och förvarnade min mamma om att hon fick komma och hämta Felicia på väg hem från stan. För i min planering skulle bebisen komma någon gång under natten. Och eftersom jag är väldigt speciell så tycker jag inte riktigt om när någon annan gör i ordning mitt hår efter jag varit hos frisören ;) så jag ville duscha och fixa mitt hår själv och kanske börja packa min väska som jag skulle ha med mig till BB. Planering är A och O, men ibland går det inte att planera allting, för Eric tyckte att det var dax att komma till världen hemma i vårat badrum. Helt galet måste jag säga så här i efterhand. Inte lika kul när man väl stod där. Jag tror inte riktigt att jag fattade vad som hände och definitivt inte Herr T. Men jag tror faktiskt att det är enda gången som Eric har haft bråttom i sina nu 12 år i liv.

Men tänk vad han har gett oss glädje och tänk vad lyckliga vi är som har fått just honom till vår lilla familj. Det finns nog ingen som är så omtänksam och så snäll och helt enkelt världens bästa lilla kille som han. Så jag är så glad över att han finns här i mitt liv och jag är så glad över att han sprider sådan glädje till oss alla. Så ett JÄTTEGRATTIS på din dag älskade Eric

Kram och puss från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar