söndag 18 februari 2018

Jag vill också!



Idag när jag var hos Cillahästen insåg jag en sak, eller rättade sagt när jag kom hem från Cillahästen och kollade min FB och såg filmer från en pay and jump. Jag vill också! Jag vill också ut och tävla med Cillahästen, även om det så bara är på små pay and jump/ride, men jag vill ut och jag vill ut och visa upp oss, tävla och göra det bra! Men där är problemet....jag vill göra det bra och i och med det så har jag extrema krav på mig. Min tränare säger efter varje träning att jag har för höga krav på mig och att jag kanske måste sänka dom lite. Men det är inte lätt eftersom jag alltid har haft höga krav på mig och tyvärr på min omgivning.....Fast kraven på min omgivning har faktiskt börjat att bli bättre ;) Jag har lärt mig av mina misstag ;) Men kraven på mig är fortfarande höga och jag vet att om jag åker ut och tävlar oavsett nivå så kommer jag vara stressad, jag kommer vara så besviken på mig själv för det kommer med stor sannolikhet inte gå så bra. Och där satte jag redan den negativa bilden av att tävla. Dock har jag som mål att faktiskt ut och tävla. Jag vill också vara med i något som heter Haflinercupen och jag vil också visa viken härlig häst jag egentligen har. Så det är bara att börja tänka framåt och tänka positivt, för en dag ska vi också visa alla som inte trodde på oss att vi kan!

Det jag ska göra så fort det är mindre snö, det är faktiskt att börja lastträna Cillahästen så det i allafall inte är något problem. Sen så får jag väl börja åka ut på olika saker och faktiskt börja sätta lite mål. Kanske ska börja med att sätta mål inför varje vecka.....

Så vad ska målet för nästa vecka vara tro? Jo, att jag ska galoppera varje gång jag rider i manegen, för det har jag slarvat med. Så det är målet för vecka 8! Galopp i båda varven varje gång jag rider i manegen! SÅ nu är det bara att fortsätta. Nya mål och nya utmaningar så tror jag att detta kommer att gå vägen!

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar