måndag 19 februari 2018

Min lilla dressyrhäst



Jag satte ju upp ett mål, att jag skulle fatta minst en galoppfattning i varje varv varje gång jag red i manegen denna vecka. Jag kanske inte riktigt kommer att klara det målet för idag så satt jag länge länge och funderade över dom där galoppfattningarna. Jag tänkte, analyserade och funderade i stället för att bara göra dom. Men två fattningar i höger galopp gjorde jag i allafall men inga i vänster eftersom jag överanalyserade det hela. Nu måste jag bara lära mig (igen) att driva och arbeta i galoppen. Jag har liksom på något sätt förlorat så mycket som jag klarade av förut efter alla våra turer, min och Cillahästen. Så vissa saker som jag egentligen kan, kan jag inte längre. Men det är bara att fortsätta och fortsätta och fortsätta och arbeta och träna så tror jag att det kommer så småningom. Jag måste bara komma över min prestationsångest och mina enorma krav jag har på mig själv.  Så skärpning och bara gör det!

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar