lördag 3 februari 2018

Älskade häst och älskade barn



Igår var en bra dag för mig. Kanske inte rent städmässigt men rent hästmässigt var det en bra dag. Det hade snöat nästan hela förmiddagen och nästan hela torsdagen. Och någonstans i mitt lilla huvud trodde jag antyder skulle bli en härlig dag att rida ut i. Jag förstår inte hur jag kunde tänka så... men i min tanke var det så. Tyvärr blev det rent vädermässigt inte en sån trevlig ridtur. Det blåste och var kallt. Jag frös i alla möjliga kroppsdelar när jag väl kom tillbaka till stallet. MEN rent ridmäsaigt var det en trevlig tur ut. En häst som skötte sig superbra och det var absolut inga krångel alls. Hon traskade på bra och lyssnade på mig. Det kändes faktiskt som om hon litade på mig, hur konstigt det än låter men det var en känsla som jag hade när vi var klara. För även om Cillahästen på något ställe blev lite uppjagad men varvade ner sig snabbt och lyssnade bra på mig. Så jag tror att hon faktiskt kände sig trygg med mig och denna uteritten. Det kändes skönt :) 

Idag däremot har jag varit med mina barn hela dagen. Första tävlingen för båda denna terminen och jag är så glad över mina barn. Visst Felicia fick ett allmänt utbrott när tränarna satt henne på en distans hon inte ville simma på lagkappen men annars så har det varit en riktigt bra dag med barnen. Jag är så glad över att jag har dom :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar