söndag 25 februari 2018

Tänk om....



Tänk om jag bara vågade lite mer vad glad jag skulle bli då. Men nu är jag lite feg, eller kanske inte feg men jag övertänker och överanalyserar allt så jag blir lite försiktig. 

Idag var det dax att för första gången faktiskt arbeta uppsuttet med lite upphöjda bommar, eller rättade sagt en upphöjd bom. Men det var riktigt skoj! Jag önskar bara att jag hade vågat galoppera över bommen så det kanske hade blivit ett litet hopp men nu vågade jag inte det, men det kommer förhoppningsvis någon dag snart. Först måste jag få galoppen att funka tror jag innan jag börjar med bommar också och framförallt upphöjd bom. Men jag önskar att jag hade vågat för det var riktigt skoj. Så nästa gång jag ska arbeta med lite bommar och framför allt upphöjda bommar ska jag ha mer än en. 

Just nu blir jag så glad över att det fungerar för oss och mitt hjärta brister nästan varje dag då Cillahästen går från klarhet till klarhet. Visst vi har mycket att arbeta på och det kommer inte gratis men vi kämpar och vi arbetar varje dag med något. Och det roligaste är att jag känner att det går framåt, sakta men ändå. Så vem vet jag kanske faktiskt vågar ta en galopp över en bom snart. Ska kanske testa en som ligger på marken i allafall....

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar