söndag 20 april 2014

Glad Påsk...

Kanske helt fel rubrik men det är trots allt fortfarande Påsk. I vanlig ordning har det blivit alldelles för mycket av det goda i många olika bemärkelser. Vi har farit runt som man brukar på alla högtider. Långfredagen var vi i Karlskrona och besökte släkt. På påskafton var vi hos kusinvitamin och umgicks och åt god mat. Saknade några av mina fina släktingar men det är väl klart att dom inte vill umgås med oss gamlingar ;) och idag hade vi goda vänner över på middag. Lika trevlig som alltid. Men inser ju att jag kanske just nu njuter lite för mycket av god mat och andra saker som så småningom kan ge bakslag. Men som en god vän sa "lev livet och njut av livet". Tror nog att jag kanske ska göra det med och det som blir fel få bli fel. Jag har nog alldelles för mycket saker som jag kan säga i efterhand att jag ångrat att jag inte gjorde si eller så. Saker som jag funderar över om det var rätt eller fel beslut. 

Som jag har skrivt tidigare så fyller jag 40 om ett år och några månader så jag har tänkt och tänkt. Hur vill jag att resten av mitt liv ska vara? Jag menar jag har trots allt levt halva mitt liv (ok jag kansk inte dör vid 80 men ändå) och ska det verkligen vara så här???? Så jag tror att jag först och främst måste våga ta ett rejält kliv ur min bekvämlighetszon och pröva på att göra något annat med mitt liv. Oavsett vad jag gör så tänker jag att det inte kan bli värre än vad det är nu?!?! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar