onsdag 9 april 2014

Ibland undrar jag om det är extra jobbigt att vara kille och 8 år? Idag har det i allafall varit en extra jobbig dag för Eric. Egentligen är det många dagar som är jobbiga för Eric. Han är just nu inne i en väldigt känslig period som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Han blir ledsen för saker jag inte förstår vad det är han blir ledsen över. Han tycker saker är jobbiga och blir ledsen över dem, vilket jag inte heller alltid förstår. 

Vissa saker som händer runt omkring honom som gör honom ledsen blir jag frustrerad över. Mest frustrerad över att jag inte kan hjälpa honom att få en förklaring varför andra gör det ena eller det andra. Jag försöker verkligen uppfostra mina barn till personer som vet vad som är rätt och fel och Eric har jag nog lyckats lite bättre med än vad jag lyckats med Felicia (förstå mig rätt...det är två barn med olika temperament och olika sätt att hantera saker och ting på). Det svåra är när andra personer runt omkring mig och min familj inte tänker likadant och inte ser vad deras barn gör eller inte gör utan tycker det är ok att vara elak eller taskig mot andra. För Eric som hela tiden vill väl blir det väldigt kluvet och jobbigt. Tur är att de flesta föräldrar ändå tar sitt ansvar men det jobbiga blir att förklara för Eric att all föräldrar inte bryr sig eller tycker att deras barn gör något fel. 

Så ikväll har det varit en liten jobbig kväll för Eric där vi har försökt förklara varför vissa barn är på ett sätt och varför andra är på ett annat sätt och varför inte alla föräldrar tar sitt ansvar. 

Jag hoppas att morgondagen blir bättre för Eric och att han kanske har en annan förståelse och att han snart kommer ur sin känsliga period....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar