torsdag 17 april 2014

Livet....

Idag har inte varit en jätterolig dag men så är det väl. Vissa dagar är bättre och andra sämre. Man kan ju inte alltid ha roliga och inspirerande dagar. 

Ibland fundera jag på vad jag gör och varför jag gör vissa saker. Varför väljer jag att leva det liv jag lever idag? Är det meningen att jag ska leva så här resten av mitt liv? Kanske är det så att min rastlöshet börjar komma mer och mer nu när barnen är stora och jag känner att det kryper i kroppen. Kanske är det så att mitt liv som jag trodde skulle vara på ett sätt inte blev som jag ville och kanske är det så att jag ser att fler och fler av mina vänner lever ett liv som jag funderar på om det är bra eller inte. Kanske jag jämför mitt liv alldelles för mycket med andra? Är alla konstant lyckliga? Har alla ett konstant lyckligt liv utan konflikter eller funderingar på hur hade livet varit om jag gjort si eller så. Eller är det bara jag som letar efter något bättre hela tiden?

Kanske ska försöka hitta vad jag söker och kanske ska jag någon gång i min orolig själ hitta det jag söker, men just nu vet jag tyvärr inte vad jag söker eller vad jag vill. Men något annat tror jag att jag vill än det jag har idag....

Förhoppningsvis får jag svar på vissa av mina frågor nästa vecka och då kanske jag på ett helt annat sätt faktiskt blir mer tillfreds med olika bitar i mitt liv och jag kanske, kanske kommer närmare mitt sökande....

1 kommentar:

  1. Ingen har en sån man som du i alla fall, han är ett klipp.

    SvaraRadera