torsdag 13 december 2012

För kallt???


Idag var jag uppe och red Jet trots att jag är superförkyld och hade egentligen inte riktigt lust. Jag har kännt mig lite ur balans sista veckan, om det beror på jobbet eller inte, det vet jag inte, eller om det är för att jag inte är helt ok. Men men. Jag hade sagt att jag skulle upp och rida, och så fick det bli. Vi red bort till padocken idag, för dom hade plogat den och det gick superbra att rida i den. Så vi red sammanlagt 1 timme idag. Då medräknat skritten till och från padocken. Jet var pigg som vanligt, men idag fick hon arbeta lite. Vi red i alla gångarter och vi övade lite på stora volter och jag red även igenom LC dressyrprogrammet två gånger. Kanske inte gick i form hela tiden eller trampade under sig, men i slutet gick hon riktigt fint. Men sen när jag red hem så funderade jag på om det kanske är för kallt att rida och träna henne?! Det var -20 grader när jag satte mig i bilen och skulle köra hem. Så jag antar att det var ungerfär det när vi red och tränade i padocken också. Så min fundering och fråga är om det är för kallt för hästar att träna i denna kylan? För även om man är i en manege så är det ju inte jättevarmt där heller?! Eller???

1 kommentar:

  1. Ta det lite lugnt bara och se till att hon inte är flåsig och varm när du avslutar. Man vill bara inte ha svett när det är kallt.

    SvaraRadera