tisdag 4 december 2012

Snö snö och åter snö....

Källa ?

Igår var det ridning i min måndagsgrupp. Vi var bara tre som skulle rida så vi slogs ihop med gruppen före oss. Vi red ut, barbacka i snö och blåst...Fast det slutade faktistk snöa efter ett tag, men jag var så fokuserad på att hålla mig kvar på hästryggen, så jag märkte inte det förrän vi nästan var tillbaka i stallet. Alla hästar var pigga och tyckte nog att det var skoj att komma ut i snön. Första backen ner från stallet/gårdsplan halkade Tiara (som jag red). Det kändes lite som Bambi på hal is... Nja, kanske inte riktigt. Men hon var pigg och traskade på och i traven fick jag hela tiden tänka på att hon inte skulle trava fortare för jag var lite vinglig och kände mig inte riktigt bekväm med att sitta på henne barbacka. Men jag överlevde. OCH jag måste nog faktiskt erkänna att det var lite mysigt att rida ut i snön. För nu tycker jag att jag kommit så långt i min ridning, i allafall när det gäller uteritter, att jag kan njuta av att rida ut. Nu är jag inte spänd hela tiden. Så visst är det lite mysigt med uteritter och rida barbacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar