fredag 14 december 2012

Idag var det hoppspecial och dressyrspecial för min del. Hade bytt min dressyr med fina Ann-Therese för hon skulle på julfest. Så då fick det bli två pass idag. Super skoj. Det var uppbyggt fyra hinder alla hinder så att vi hoppade på diagonalerna. Superskoj! Vi hoppade några enstaka hinder och sen så skulle vi ha staffethoppning i två lag. Frida och jag red i ett lag på våra snabba hästar. Jag på Figaro och hon på Sam. Vi hoppade fyra hinder, på en liten bana på 1.10 min. Det var riktigt roligt och sen skulle vi hoppa banan ingen, fast inte någon "tävling" utan bara ha det som en om hoppningsbana. Det var riktigt roligt att öva på snäva och snabba svängar, absolut om man har en häst som är rätt het och snabb av sig. Så nu kände jag mig lite taggad att tävla och tävla på tid =) Men kanske till hösten nästa år. Vi får se.

Sen var det dressyr. Vi övade olika vägar och red igenom LC:2. Även detta ridpasset gick faktiskt riktigt bra. Nöjd med min ridning helt enkelt. Samtidigt har jag faktiskt kommit till ett beslut i min ridning, eller kanske inte riktigt. Men nästan i allafall. Jag tror faktiskt att jag ska sluta rida på måndagar, utan rida Jet på måndagar i stället och kanske bara rida i specialgrupperna. Min förhoppning är att Jet går tillräckligt många dagar så att vi kanske kan börja träna henne för en tränare till våren? Nåja, det är i allafall lite tankar jag har. MEN allting kan bara falla med tanke på att Felicia ska provsimma till tävlingsgruppen nästa vecka, vilket innebär träning 3 dagar i veckan för henne nästa termin om hon kommer med....Så på onsdag nästa vecka kanske hela min planering för våren bara försvinner =)
Nu ska jag städa lite och sen blir det film....eller kanske sängen. Vad har ni för planer i helgen????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar