onsdag 12 december 2012

Jag har den senaste tiden, som jag skrivit innan, funderat över varför jag försöker göra en förändring i världen, när det inte verkar som om den vill bli förändrad. Men idag lunchade jag med en gammal kollega, där jag berättade vad jag kände och tyckte om att rädda världen och att det faktiskt är så att jag kanske ska sätta mig i kassan på ICA eller bara göra något helt annat eftersom det jag verkar göra inte spelar någon roll. Sen fick jag ett fint sms från henne där hon skrev att jag gör skillnad och att jag ska fortsätta kämpa för det jag tycker är rätt och fel. Blev lite gladare, men det känns fortfarande som om jag behöver en paus från mitt arbete och från att rädda en värld som inte vill blir räddad eller som inte vill bli förändrad.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar