onsdag 26 december 2012

MÅSTE!!!

Nu vet jag att ni kommer att tycka att jag är JOBBIG! Men jag trodde att jag hade bestämt mig hur jag ska göra till våren med min ridning. MEN idag när jag var hos Jet och mockade och gjorde i ordning, eftersom det regnade och var glashalt, hade jag inte lust att rida idag...Iallafall, så tänkte jag lite och visst fördelarna med att rida Jet är att det är en jättetrevlig häst, jag får rida när jag vill och hur mycket jag vill, det är gratis och jag bestämmer helt och hållet vilken tid jag ska åka dit. Alltså jag har ingen tid att passa...Nackdelarna är att dom inte har någon manege, jag får rida bort till en padock, som inte alltid går att rida i, jag rider ut mycket själv...Fördelarna med att rida på Tokarp är ju att det är trevliga människor där uppe och jag trivs med både Lena och Myran och jag får hjälp med det jag behöver...Nackdelarna är att det kostar, det är en exakt tid varje vecka och jag kan inte själv bestämma när jag vill rida...Fattar ni hur jobbigt detta är att fatta ett beslut?! Jag kanske inte ska rida alls i vår?!?!

Min första tanke var ju att rida i dressyrspecialerna och sen rida på Jet. Nu vet jag inte...Kanske ska sluta helt och ägna mig åt något annat? Samtidigt tycker jag att det är skoj att rida och tycker om att pyssla med hästarna. Hur skulle ni ha gjort???? Jag skulle nog inte tveka att fortsätta rida Jet om jag visste och inte kände någon press på mig att rida henne, om ni förstår vad jag menar. Det är ju bara jag som rider henne och hon är SUPERPIGG varje gång jag rider henne. Så det bästa hade varit om någon mer red henne någon dag i veckan så hon i allafall blev riden minst 4 dagar i veckan. Nu går hon max 2 dagar i veckan. Det kanske finns någon där ute som vill rida henne????????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar