lördag 22 december 2012

Mobilbild...

Jag måste bara säga att jag faktiskt vågar rida ut själv =) Idag blev det ytterligare en tur på Jet, helt själv. Vi var ute och red i ca 50 min i skogen. Jag testade den vanliga skogsvägen och travade en lång raksträcka i skogen och sen tänkte jag att jag rider åt det hållet Johanna och jag red en gång. Men i stället för att rida till den lilla gården, där vi vände, fortsätte jag förbi, rakt fram på skogsvägen. Jag galopperade i två uppförsbackar och lät henne galoppera lite fortare idag. MEN vad pigg hon var idag. Men så är det. Hon har ju bara gått igår och idag. Sen travade vi rätt mycket och hon fick trava på i ett rätt högt tempo. Hon verkade verkligen njuta av ridturen idag. Måste verkligen hitta olika ridvägar, som blir en runda, så jag slipper rida fram och tillbaka på en väg. Men visst det var mysigt idag....Så jag kan, som jag sa innan, bocka av uteritten. Nu kommer det inte bli någon ridning förrän på onsdag eftersom det är jul och jag har lite fullt upp =) Men sen är jag ledig och då blir det ridning i allafall fyra dagar i veckan. Sen får vi se hur mycket det blir när jag börjar jobba igen. Ska försöka med fyra dagar i veckan i allafall, nu när jag har sagt upp min plats på måndagar. Såg att Myran hade lagt ut en prelimenär (stavas det så???) tävlingsschema. Ska kolla om Jet har alla vaccinationer osv och om jag kanske skulle kunna åka dit och tävla till våren. Hon har ju varit där innan och tävlat säger Erika =) Men vi får se vi får se....Nu ska jag förbereda inför imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar