söndag 2 december 2012

MISSBRUK!!!!

Jag förstår inte hur jag kan ha ett sådant osunt förhållande till mat. Jag måste dock säga att jag är glad att jag inte är speciellt förtjust i alkohol...för då kanske jag skulle ha ett osunt förhållande till det också?! Men när det gäller mat och godis, då framför allt chips så har jag inte något sunt förhållande till det. Jag har under hösten försökt att inte äta kolhydrater och inte godis. MEN efter novemberlovet så har jag släppt lite på det. Så NU äter jag godis och andra sorters kolhydrater på helgerna, med början på fredagen. Och då pratar jag inte om lite godis, utan jag ÄTER verkligen. Men från och med på tisdag, eftersom jag har fått med mig en pizza bit till lunchen imorgon (hemmagjord), så ska jag sätta upp en regel för mig, eller kanske mer ett kontrakt. Inget godis, chips eller Julmust (som jag ÄLSKAR) förutom den 19 december, den 20 december och den 23 december och så givetvis på Julafton, ända fram till nyårsafton. Jag ska inte heller äta några kolhydrater förutom ovan nämnda datum förrän nyårsafton. Skulle jag göra det så blir det ingen Julmust på Julafton. Sen ska jag återgå till min träning också...Låter det som ett bra "kontrakt"? För jag tänkte att om jag skriver det här, så kanske det är lättare att hålla????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar