fredag 28 december 2012

FREDAG!!!

Fredag igen och då var det dax för lite hoppning...Fick välja på att rida Figaro eller Tiara, men jag valde Figaro, eftersom jag har lite svårt med takt och tempo och Tiara är väldigt känslig så jag valde faktiskt Figaro. Hoppningen började inte speciellt bra, då Figaro nästan det första när vi skrittade blev rädd för något i ett hörn, som han inte brukar bli rädd för, och hoppade till. Sen var jag lite stressad...Helt omedvetet egentligen. Men sen skulle vi skritta över tre bommar i olika sitsar och sen trava över. Det gick väl helt ok. Sen var det dax att trav hoppa ett hinder med en bom framför, vilket innebar att det skulle bli stuts...Det gick ganska bra, men kändes inte helt ok. Sen hoppade vi ett kryss, där vi var tvugna att rida ur ett hörn, och en bom efter hindret. Gick inte alls bra. Första gången missade vi bommen helt. Red helt enkelt förbi bommen, andra gången red vi över bommen, men gick ändå inte bra. Förstår inte vad jag gjorde för fel. Sen galopperade vi över bommarna på marken, kommer inte ihåg om det var två eller tre galoppsprång, men det gick bra. Rättade sagt riktigt bra! Sen skulle vi hoppa krysset med bommen framför och sen en oxer. Första gången jag hoppade hindret med bommen framför red jag förbi hindret, men över bommen....Inte bra. Sen så gjorde vi det igen. Bommen och hindret och sen helt plötsligt svängde han lite för tidigt när vi kom ut i hörnet och det blev en väldigt dålig sväng mot oxern. Men trots det hoppade jag oxern och det kändes riktigt bra. Det enda var ju att han hoppar "stort" antagligen för att jag har rätt takt och tempo när jag hoppade det, vilket också innebär att jag tappar balansen och kontrollen lite. Och eftersom vi kom ut i det hörnet han verkligen HATAR, så svängde vi ju väldigt tidigt och där red några andra. Så jag insåg ganska snabbt att jag höll på att rida över några av mina kompisar. Men det gick bra i allafall.....Så summeringen av min ridning idag är att det gick helt ok. Sista hindret är jag mest nöjd med =) Så vem vet, jag kanske faktiskt kommer att nå mitt mål i vår....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar