söndag 16 december 2012

Mål...????

Idag var jag ute och red med en kompis. Vi skrittade bara, men det var lite mysigt. Men hennes häst tyckte att det var en lite läskig runda, för han hade aldrig gått den innan och Jet mesade sig lite också. Men det gick bra trots allt =) Som jag berättat innan så har ju ett av mina mål varit att kunna rida ut och rida i alla gångarter och det känner jag att jag kan nu. I allafall på Jet =) Så det målet kan jag ju ta bort inför nästa år. MEN frågan är om jag ska ha några egna mål på Jet? En önskan jag har är att kunna åka och vara med på en klubbtävling på Tokarp på senvåren 2013 och starta en LC:2 eller LB...Vi får väl se. Ska i allafall försöka hitta en tränare som kan komma någon gång, kanske två gånger i månaden till padocken under våren, så att jag får lite hjälp med hur jag ska göra. Även om Jet är en "hopphäst" tänker jag inte hoppa med henne förrän kanske till hösten, för jag känner att jag vill ha koll på dressyren först, även om jag känner mig säkrare att hoppa rent allmänt. Så mitt mål inför våren 2013 kanske borde vara att klara godkänt på ett LC dressyrprogram på Jet?!

Sen har jag en fråga, som jag gärna skulle vilja ha hjälp med. Hur länge gäller ett gröntkort? Och finns det registrerat någonstans att man "tagit" grönt kort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar