onsdag 15 maj 2013

Besluts ångest....

Tänk vad livet hade varit lättare om jag inte hade behövt fatta massa jobbiga beslut hela tiden. I jobbet med att rädda världen så måsta jag hela tiden fatta massa svåra och jobbiga beslut, som kan påverka världen både positivt och negativt. Men jag har en önskan om att kanske slippa det när jag är hemma och har fritid. Tyvärr ser ju inte livet ut så. Som jag har skrivit tidigare så har jag ju ställt Felicia på kö till Engelska skolan och hon har kommit in. Lätt beslut att bara flytta henne eftersom jag inte har varit supernöjd med hennes nuvarande skola. MEN hon har kompisar i sin vanliga skola, hon kan åka hem efter skolan, det är en liten skola. Ja, de positiva sakerna kan göras långa...vilket även de negativa sakerna också kan göras. Det ena positiva beskedet vi fick i dag var ju att hon inte får en lärare som jag var livrädd att hon skulle få, vilket också hade gjort beslutet att byta skola lättare. Det ska nyrekryteras och vi vet inte riktigt vilken lärare hon får. En jättebra eller en superdålig. Det är bara att chansa. Så nu blir det till att sitta ner och tänka. För- och nackdelar....Ett supersvårt val.....Kanske behöver gå ut och gå och prata med någon klok människa?!?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar