torsdag 9 maj 2013

Regn, sol och åter regn...



Idag har det verkligen varit varierat väder. Först öste regnet ner och sen helt plötsligt var det uppehåll och hyfsat ok väder och sen kom det en rejäl regnskur igen. Men eftersom jag ska träna imorgon för Myran så behövde Jet verkligen ut och röra på sig. Hade först tänkt att jag skulle rida bort till galoppbanan eller kanske rida i paddocken och öva på dressyrprogam. Men när det regnade så ändrade jag mig. Bakom huset där stallet finns, finns det en grusväg som bara går åt ett håll och sen får man vända igen. Inte jättelång, men det går både att trava och galoppera på den lilla vägen. Så jag och Jet traskade ut i skogen till grusvägen och travade och galopperade en del. Sen kändes det som att hon behövde arbeta lite till så då styrde jag in henne i skogen så att hon fick klättra lite, med betoning på lite, men hon fick gå över stockar och sten och på ojämn mark. Hon klarade det galant och verkade tycka att det var lite roligt. Men hon var pigg som vanligt, trots att hon faktiskt har blivit riden 3 gånger denna veckan. Men hon har ju inte fått arbeta så mycket. För i tisdags skrittade vi bara ut och idag red vi också bara ut, även om det var i alla gångarter. Men min förhoppning är att jag ska hinna rida tre gånger i veckan på henne nu så går hon i alla fall fyra gånger i veckan och så får jag rida ut en av dessa gångerna. Men när vi var på väg hem efter våra strapatser i skogen så var hon jätteavslappnad och nöjd. I början var hon som alltid jättespänd och lite löjlig. Men som alltid går det bra att rida ut på henne. Lite mysigt var det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar