söndag 5 maj 2013

Uteritt...

Källa ?
Skulle egentligen ha bloggat igår. Men hann inte... Nåja, mer om varför jag inte hann sen. Men igår var jag uppe hos Jet och red. Jag och Jets ägare red ut. Hon visade mig en ny väg. En hur härlig väg som helst. Vi red kanske i 1 ½ timme. Men vi red in i skogen och då var det vind stilla. När vi red till själva "galopprundan" som många kallade den så blåste det en del. Jet var lite spänd och tyckte det var lite läskigt att rida förbi två stora hästar som stod i en hage. Men vi kom förbi och vi kom in i skogen och det var en grusväg som vi red på. Erika, ägaren, visade även en liten stig in i skogen som man kunde rida på om man ville riktigt ut i skogen, men då gällde det tydligen att ha bra lokalsinne =) Så den får vi kanske prova en annan gång. Men själva "galopprundan" som den kallades var en grusväg som gick som ett O så man kom tillbaka dit man började. Vi valde att gå åt vänster och fick därmed massa uppförsbackar och vi både travade och galopperade massor. Jet tyckte det var superskoj. Så om det inte blåser för mycket nästa vecka och det är ok väder ska jag försöka ta mig dit igen och galoppera hela rundan, för det går. Bra sätt att få igång hennes motion. Annars i veckan som kommer ska jag träna en del i paddocken, lite bommarbete hade jag tänkt någon av dagarna. Denna veckan är rätt bra faktiskt för jag kommer kunna rida en hel del och på fredag ska jag ÄNTLIGEN rida för Myran =) Ska bli så skoj!!!! Längtar för fullt. Jag hoppas verkligen att jag får lite ordning på min ridning så att jag kan vara med den 2 juni på dressyren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar