torsdag 2 maj 2013

Hela mitt liv håller på att falla isär...Nja kanske inte så dramatiskt, men jag är just nu inne i en svacka. Jag ÄTER och jag LATAR mig. Jag förstår inte hur det kan bli så. Från att ha varit duktig med vad jag äter och träna regelbundet så har det bara gått utför. Och det hemska är att det gick snabbt och jag kan inte ta kontroll över det. Jag bara fortsätter. MEN om jag överhuvudtaget ska orka och klara av Göteborgsvarvet måste jag skärpa mig. Kanske lite sent, men jag har nog en grundkondition eftersom jag ändå har tränat någorlunda regelbundet. Men hur ska jag ta tag i mitt liv? Kanske ska skriva ner allt jag äter? Kanske göra ett schema? Eller bara bestämma mig....Fast det har jag ju sagt flera gånger innan. Att nu ska jag skärpa mig, nu ska jag ta tag i mitt liv osv osv, men det blir liksom ingen förändring. Men idag vägde jag mig och jag hade gått upp 1,5 kg på två veckor i och för sig...Men det är inte ok. Det är fruktansvärt. Så vad gjorde jag innan för något som gjorde att jag lyckades? Kanske ska försöka hitta den motivationen och ta fram den och köra på. SÅ KÄRA LÄSARE IMORGON GÄLLER DET....Kanske dumt med tanke på att vi ska bo på hotell i helgen. Men om jag skärper mig imorgon och lördag så kan jag ju äta god frukost på söndagen???? Tanken var ju när jag började min viktnedgång att jag skulle väga 60 kg till sommaren. Då hade jag hållt på från 1 september 2012 till och med 1 juni 2013...Men det kommer ju inte ske. Så jag får nog ha det som mål 1 september 2013. Då har jag hållit på 1 år och gått ner till min, enligt mig min ideal vikt. För ska jag ha sådana här dippar med att äta kommer det ta tid. Men å andra sidan tog det ju mer än 1 år att bli tjock också. Så nu gäller det att ta fram min motivation igen och tänka på vad jag äter. Ha KARAKTÄR helt enkelt!!!!!!!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar