tisdag 7 maj 2013

Hoppning...

Igår var det Ericas dag att rida Jet. Det är en annan tjej som rider henne varje måndag, så att Jet kanske kan gå lite mer än när bara jag kan. Men eftersom jag är lite feg men samtidigt nyfiken på Jet och hur hon rör sig, så hade vi bestämt oss för att hoppa ett litet hinder. Jag byggde fram ett kryss, eller sax som det egentligen heter, och några travbommar. Jet tyckte att det var fantastiskt roligt och hon hoppade utan problem. Så skoj att se. Så vem vet någon gång kanske jag också vågar hoppa henne. Men på fredag är det dressyrträning för Myran :) ska bli så skoj... Igår sa ägaren till paddocken att vi inte får rida där mer. På fredag också men sen nästa vecka har han fullt stall och då tycker han att det blir för mycket att jag också rider där. Förstår honom faktiskt inte, för det är ju ingen som rider i paddocken. Men jag tror att det är någon som står i stallet som stört sig på att jag rider där och jag påpekade vid ett tillfälle att någon hade varit i paddocken men inte plockat undan efter sig. För det tycker jag hör till allmänt hyfs om andra också får rida där. Men jag ska kolla med en annan paddock om jag får rida i den i stället. För jag känner att det är bra att ha någon att rida i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar