onsdag 1 maj 2013

Jet....



Idag var det en tur på Jet. Vi red i paddocken för jag hade inte lust att rida ut själv. Jet hade inte gått på hela veckan så jag tänkte att det var bäst att få bort lite energi först innan vi ger oss ut på en tur själv. Ridningen i paddocken gick faktiskt helt ok. Där jag rider har dom westernhästar och dom hade lagt ut en del koner och lite annat smått och gott så jag använde mig faktiskt av en del konor som var utlagda. Vi arbetade mycket lösgörande. Det stod till exempel koner på en rad som jag red mellan, sicksack, vilket innebar stora serpentiner och det ska vara lösgörande. Sen så red vi på volter och det arbetades mycket i skritt. Tanken var att jag skulle rida i 60 min, men det var svårt att fylla hela 60 min. Jag kände till sist att jag inte visste vad jag skulle göra. Men jag övade en hel del på att få henne mjuk i båda sidorna. Jag övade även på att sitta ner i traven. Låter konstigt, men hon har så stora steg, så jag har jättesvårt att sitta ner i traven. Det är väldigt få hästar jag har det på, men henne har jag jättesvårt. Men vi gjorde några stora serpentiner över medellinjen sittandes ned i trav. Gick väl så där, men hon fick trava väldigt sakta för att det skulle gå överhuvudtaget. Men hon blev väldigt medgörlig och väldigt fin. Men så fort vi började galoppera hade jag svårt att få ner henne igen och hon hade huvudet högt och blev väldigt "springig". Men på det hela gick det väldigt väldigt bra. Och jag tycker faktiskt det är skoj att rida henne.....Så om jag hittar någon som kan hjälpa mig att köra henne till Tokarp den 2 juni hade jag tänkt att tävla på henne i dressyr. Får arbeta mer på att sitta ner i traven och jag får försöka få tid att rida mer. Helt enkelt prioritera om så att hon orkar och kommit lite bättre i form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar