fredag 10 maj 2013

Ny insikt....

Jet
Idag hoppade jag över min ridning i dressyrspecialen eftersom jag inte riktigt hann. Men jag  red å andra siden en privat träning på Jet. Snälla Myran kom ut till oss och vi red ett pass, kanske inte så mycket övningar...eller det var det ju. Vi övade mycket på att få Jet att gå i rätt form, inte skjuta ut bogen, hålla henne i balans, så det var mycket vi pysslade med och det var mycket bra saker och bra tips jag fick och det var riktigt roligt att se och känna henne avslappnad och hur det faktiskt kan vara. Så fick jag massor av bra tips. Som till exempel faktiskt börja med att galoppera henne i några minuter bara för att få henne avslappnad. Jag har ju alltid tänkt att jag ska arbeta henne i trav först för att sen kunna galoppera henne. Men Myran tyckte att hon blev mer avslappnad efter galoppen och sen kunde jag arbeta henne mer i trav och skritt. Men till veckan som kommer ska jag försöka arbeta henne lite i dressyr och träna på drogrammen. Ska bli så skoj att åka iväg och tävla henne. Kanske ska vara utom tävlan. För när hon går i rätt form och hon är avslappnad gick det ju faktiskt att sitta ner på henne =) Myran tyckte att det var en trevlig häst. En stor, men trevlig häst och hon tyckte absolut inte att jag skulle sluta rida henne eller leta efter en annan häst. Så jag fortsätter väl rida henne och ärligt talat så tycker jag faktiskt om att rida henne. Jag tror att jag har skrivit det tidigare, så tycker jag att hon är rolig, har en personlighet och hon är fantastiskt snäll och ja, helt enkelt väldigt kul att rida. Jag tror även att jag lär mig massor av att rida henne. Så, så länga dom inte säljer henne så fortsätter jag att rida henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar