fredag 31 maj 2013

Härlig kväll

Här om dagen efterlyste jag lite ridsällskap, då det är så tråkigt att rida ut själv jämnt och ständigt. Eftersom Jet var lite trött i tisdags fick hon stå i onsdags och så tänkte jag att jag tränar henne inte på torsdag utan bara rider ut och Erica som också rider henne ska rida ut idag. Sen på lördag tänkte jag att jag tar bara en lite tur i paddocken och galopperar henne för att hon inte ska vara super pigg på söndag. Vet inte om det är rätt tankar eller inte. Men jag vill inte slita ut henne om ni förstår vad jag menar... Hon är ju inte så musklad. Så jag efterlyste lite ridsällskap här om dagen och Bettan följde med ut och red. Vi skrittade och travade bara, men tog galopprundan. Det var en hur trevlig kväll som helst så det var helt underbart. Men eftersom Bettan är betydligt längre än mig fick hon rida Jet och jag red en envis, men jättesöt fjording vid namn Trym. Lite annorlunda att rida honom jämfört med Jet :) men på söndag smäller det... Första tävlingen i år och första tävlingen någonsin på Jet. Det roliga är att det var väldigt många som kom utifrån som skulle starta, det vill säga på hästar som inte står på Tokarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar