onsdag 22 maj 2013

Dressyr

Oj vad träningen går sisådär när jag inte har någon tränare när jag rider Jet.Känns som om hon bara springer i väg och jag försöker verkligen göra som Myran sa. Men det är inte så lätt. Hon går jättebra vissa steg och sen försvinner hon i väg. Idag red vi bort till paddocken  och började med att galoppera några varv precis som Myran sa. Hon blev avspänd och sen började vi arbeta. Gjorde små volter och sen övade vi på LC. Först i skritt... Gick bra. Hon lyssnade bra. Sen skulle vi testa i trav eller rättade sagt som programmet är. Men det gick ju så där. Hon ställde inte igenom, ökade traven och jag bara studsade runt på henne. Sen gjorde jag lite serpentiner och då kändes hon mjuk och det gick lite bättre. Så jag måste arbeta på att få henne rund i traven för annars kommer jag aldrig klara av att sitta ner på henne. Men galoppen är hon rund och fin i. Så jag får väl galoppera mer och försöka få henne rundare för att sen arbeta i trav.... Nåja. Vi får väl träna lite mer helt enkelt.  Det enda som är synd är att paddocken är väldigt liten. Så på tävlingen får jag vara noga med att värma och få henne rund....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar