lördag 22 juni 2013

Idag blåste det jättemycket när jag åkte upp för att rida. Först hade jag tänkt att jag skulle kanske rida en lite längre runda, vilket säkert skulle ha varit bra för Jet var jättepigg. Men bara jag lämnat gården så började hon löjla sig. Hon frustade och var rädd för olika saker. Men hon gjorde inte så mycket egentligen. Hon frustade mest och stannade och tittade på saker och ting och små tippade förbi allt som var hemskt och det var en del saker på vägen till paddocken. Det jag kan tycka är roligt är att vi varje gång vi rider till paddocken eller vi ska någonsnnanstans så rider vi genom samhället och hon är lika löjlig varje gång. När vi kom till paddocken så var hon lite hopping och studsig och tittig. Ridningen i paddocken gick väl så där. Hon var mer intresserad av hästarna som gick jämte paddocken och det lilla fölet som hoppade och studsade i hagen. Sen tror jag att hon tyckte att det var jobbig övning som vi gjorde i slutet. Jag galopperade några steg och sen saktade jag av till trav och bara efter några steg så skulle hon skritta. Sen skulle Jet gå i form och trampa under sig och sen gjorde vi om övningen. Jet var väl inte så nöjd med det utan försökte att komma undan genom att springa. Men vi avslutade när jag tyckte att det fungerade hyfsat bra. Inser att jag verkligen behöver träna regelbundet med henne för en tränare så att jag få lite ordning på henne...imorgon ska jag rida ut och hon ska få galoppera mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar