söndag 23 juni 2013

Ny runda...

Idag blev det en uteritt med Maria, som står i ett stall en bit bort. När jag kom till stallet öste regnet ner och jag var lite skeptisk till en uteritt. Men precis lagom så slutade det att regna och det blev härligt väder. Så sagt och gjort red jag iväg. Jet höll på att krångla när jag skulle sitta upp. Det har hon ALDRIG gjort tidigare. Visst, så fort jag satt min fot i stigbygeln så går hon iväg, men det är inte så farligt. Men idag och igår vet jag inte riktigt vad hon pysslade med. Men hon hoppade och studsade lite. Men sagt och gjort red vi iväg. Men hela gångbanan bort var farlig. Så det blev väl en del frustande och tippande på tå och hoppande hit och dit. Eftersom jag har fått för mig att det blir bättre om jag pratar med henne så pratade jag massor och försäkrade henne om att det inte var farligt. Sen mötte vi Maria. Vi hade bestämt att rida en runda där hon står, för sist, i vintras, så red vi "min" runda och då var hennes häst lite löjlig, så vi skulle ta en runda han var säker på. Det var en liten trevlig runda. Vi red ut i skogen och det var nyttigt för Jet att få lyfta på hovarna lite och sen travade vi en bit tillbaka. Jet skötte sig jättebra, även om det blev en del hoppande och frustande även på denna rundan. Trots hennes hoppande och studsande så är det en jättetrevlig häst att rida. Jag satt och funderade när jag red tillbaka själv, och vi både travade och galopperade lite på vägen tillbaka, att jag faktiskt VÅGAR. Tänk, bara för ett år sedan. Då var jag livrädd. Helt skräckslagen så fort vi skulle rida ut. Vilket jag faktiskt inte är nu. Det intressanta är att jag blir inte alls rädd....I alla fall inte på samma sätt som jag blev innan....jag blir nog mer irriterad när hon hoppar och löjlar sig.  Så när jag tittar tillbaka på mina mål, så var ett av dem, att våga rida ut utan att vara rädd. Våga rida i samtliga gångarter...Så nu kanske jag ska sätta nya mål på Jet, nya mål i min dressyrgrupp och nya mål i min hoppgrupp????Ska nog klura lite på det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar