tisdag 4 juni 2013

Modig???

Igår var det ridning i måndagsgruppen.....Vi skulle rida bort till ängen och rida lite där. Jättemysigt, men samtidigt är det lite läskigt, för hästarna blir alltid lite piggare, lite "gladare" och lite spralligare. När jag kom till stallet så stod inte mitt namn med och det var inga hästar som jag hade ridit innan som stod med, förutom Figaro och det stod att vi skulle rida barbacka. Men det var bara en som kom av dom som stod med på tavlan. Så jag önskade Skuggan, den minst läskiga av alla dom andra hästarna....Eller kanske inte....Det var lite pest eller kolera. Men sagt och gjort. Upp på Skuggan barbacka och rida iväg. Vägen dit var inga problem. Jag var inte något nervös eller rädd som jag har varit tidigare. Sen på ängen red jag mycket volter, travade lite och gick väl inte allt för långt ner på ängen. Sen skulle dom som ville få galoppera på ängen. Längst ner skulle dom börja trava och sen galoppera uppför den lilla backen. Jag ville inte, eftersom Skuggan kan vara lite lurig och bocka och hitta på lite bus. Jag kände även att jag inte litade riktigt på honom, så jag fortsatte att trava runt. Men precis innan vi skulle gå hem, så ville jag ta något galoppsteg i alla fall. Så sagt och gjort. Jag fick hjälp av Karro, våran ridlärare vi hade och hon sa hur jag skulle tänka och hur jag på bästa sätt skulle förbereda honom på galoppen. Och några galoppsprång/steg tog jag allt. Riktigt kul var det...Så lite stolt kände jag mig allt när vi skrittade tillbaka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar