torsdag 27 juni 2013

Vilket härligt väder det blev nu på kvällen. Jag hade lovat att jag skulle upp och rida, vilket jag inte hade någon som helst lust med, men eftersom jag lovat så åkte jag upp en sväng. Var lite kluven över vad jag skulle göra. Rida i paddocken eller rida ut. I så fall, en lång eller kort runda. Men som sagt, lusten fanns inte riktigt där. Så det fick bli en kort runda. Jag var ute i 40 minuter. Rundan jag red är egentligen en skogsväg fram och tillbaka. Det är mestadels raksträcka, men det går bra att båda galoppera och trava där. Sen här om dagen var Felicia med och vi promenerade den vägen så då hittade jag en skogstig som jag utforskade idag. Den gick rakt ut i skogen och sen visste jag inte riktigt vart jag skulle så jag beslutade mig för att gå samma stig tillbaka. Det var bra för Jet. Hon fick lyfta på benen och vi red både uppför en backe och ner för backen. Sen blev det en del galopp och trav på skogsvägen. På vägen hem, när jag vände och skulle rida samma väg tillbaka var hon väldigt pigg och sprallig. Hon hoppade och studsade på samma ställe och ville bara iväg. Så vi galopperade en lite längre sträcka och idag lät jag henne galoppera på. Kanske inte jättelånga sträckor, men det blev bra. Hon var pigg idag. Igår fick hon vila efter våran träning. Och imorgon blir det också vila för henne. Det jag tycker är mest intressant är att jag VÅGAR. Jag rider ut själv och rider i alla gångarter. Även om hon hoppar och studsar, vilket hon gjorde idag vid några tillfällen så klarar jag av det. Jag rider hela tiden och jag blir inte rädd. Visst, när hon hoppar till utan att jag är beredd på det så blir jag givetvis rädd, eftersom det blir ett överraskningsmoment, men annars så blir jag inte rädd för att hon ska göra något eller för att hon har gjort något. förstår ni vad jag menar??? Nåja. På lördag ska jag få se Erika hoppa henne och det ska bli skoj =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar