lördag 1 juni 2013

Planering...

Nu måste jag fundera på hur jag ska lägga upp min dag idag och min dag imorgon. För i morgon smäller det. Jag blir som sagt var bara nervös när jag tänker på det så jag försöker att inte tänka så mycket. Tanken idag är i alla fall att åka upp till stallet någon gång efter kl. 17 och hoppas att det har blivit lite svalare. Tänkte kanske bara skritta ut lite för att se hur hon känns....kanske ta en galopp i paddocken. Vi får se. Men annars inget ansträngande alls för henne. Sen blir det att putsa sadel och träns, tvätta min tröja och putsa skor och få i ordning på allt jag måste ha med mig. Sen på söndag är det bara att se till att komma upp tidigt för att lasta henne och köra iväg. Elin tyckte att det var bra att komma iväg så tidigt som möjligt och vara ute i god tid i stället för att stressa. Håller helt med henne. För även om vi ska träffas tidigt i stallet, så kanske hon inte går in i transporten så det kanske tar tid. Sen tänker jag också att det är bra om hon får vänja sig lite vid miljön på Tokarp innan vi rider och innan vi börjar värma upp...Eller?!?! Tänker jag fel? Men min förhoppning är i alla fall att jag ska överleva detta och kanske få blodad tand att vara med på alla tävlingar på Tokarp till hösten?!?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar