måndag 10 juni 2013

Kul!!!!

Idag var det måndagsridning och vi red gymkhana. Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till detta för sist jag red det så var det massor upp och ner på en häst och alla hade samma häst. Men när jag kom till stallet idag så skulle alla ha var sin häst och jag fick rida Skuggan idag igen. Vi skulle rida barbacka. Vi hade en lagtävling och skulle utföra olika moment. Så kul!!! Det mest fantastiska var att alla (tror jag iallafall) pressade sina gränser tre steg längre. Jag gjorde iallafall det. Jag galopperade barbacka utan att tänka och jag hoppade ett litet hinder, kanske 30-40 cm högt max, barbacka på Skuggan som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Det var så kul!!! Så nu när jag kom hem funderade jag över om mitt beslut verkligen var ett klokt beslut... Kanske ska ändra mig?!! Det är en otroligt trevlig grupp vi rider i så kanske ska ta det en vända till för jag tror, eller jag vet att jag kommer sakna att rida en "vanlig" grupp och det positiva är att jag får chansen att rida fler olika hästar som säkert utvecklar mig på ett otroligt positivt sätt.... Men ett stort tack till Myran som gjorde en fantastiskt kul lektion idag...

1 kommentar: