måndag 24 juni 2013

Tiara

Tiara
Tänk vad skoj....idag red jag Tiara på min hoppspecial. Jag red henne en del i början när jag började rida men även när jag började hoppa. Hoppningen på Tiara gick inte så bra, som jag minns det. Det var dåligt tempo, mycket halva konstiga steg innan ett hinder och hon stannade på vart och varannat hinder. Så när jag skulle rida henne idag tänkte jag TEMPO och jag tänkte att förhoppningsvis sitter jag kvar =) Och det gjorde jag. Hela lektionen. Jag hamnade framför sadeln en gång, men lyckades ta mig tillbaka till sadeln, då hon stannade framför ett hinder. Men det var helt mitt fel. Jag trodde hon skulle hoppa, men det gjorde hon inte så jag hamnade lite före henne, men samtidigt var jag tillräckligt stabil så att jag inte flög av. Men det var skoj att rida henne idag. Jag blev glatt överraskad och det gick superbra enligt min mening. Jag hade inga halvkonstiga steg innan hindret och hon tvekade inte en gång även om jag vid något tillfälle hamnade fel. Det visar ju bara hur mycket jag faktiskt har utvecklats sen jag red henne sist och det var fantastiskt kul att rida henne....Men jag tyckte att det var svårt att veta om jag hade rätt tempo och takt, för jag är ju van vid att rida stora hästar nu och som har ett bra eget tempo. Det roliga var väl att jag vågade driva på att få henne i ett bra tempo, vilket jag inte vågade riktigt sist jag red henne....Det är fantastiskt kul att rida hästar som det gått si så där med tidigare, för jag märker hur jag har utvecklats och att det har gått åt rätt håll...Men nu är det uppehåll på Tokarp så jag får ägna mig åt att rida Jet hela sommaren...Det ska bli skoj =)

1 kommentar:

  1. Väldigt roligt att det gick så bra idag Tina! =) Nu ska jag precis sätta mig och kolla på bilderna jag fick av dig! :D

    SvaraRadera