lördag 29 juni 2013

Trym

Trym
Idag var vi ute och red. Jag red på Trym idag, en fantastiskt fin fjording på 24 år. Saken var nämligen den att jag skulle se Erika, ägaren hoppa Jet, för att se hur hon reagerar och är när hon hoppar. Så Erika red Jet bort till paddocken där jag tränat en gång och jag red därför bort på Trym. Erika tyckte nog att jag kunde rida bort Jet och även rida henne hem. Men jag var nöjd med Trym. Hoppningen gick som en dans på rosor. Erika hoppade 90 cm- 1 m utan problem. Jet tyckte att det var jätteskoj. Men saken är den att Jet är en häst som tycker om att arbeta. Så nästa vecka ska vi försöka få till lite träningar. Jag ska ju träna på tisdag kväll, hoppning, och så hoppas jag att vi får till dressyrträning också under veckan. Framtidsplaner??? Funderar på att faktiskt försöka ut och tävla lite med henne under hösten och kanske inte bara på Tokarp..... Eller kanske ska träna riktigt mycket under hösten och försöka tävla till våren.... Nåja, nu ska vi iallafall få till en del träningar regelbundet så kanske det ger sig och blir naturligt vilka mål jag sätter upp till hösten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar