söndag 30 juni 2013

Äventyr...

Tanken idag var att jag skulle rida ut med Felicia. Felicia skulle rida Trym och jag skulle rida Jet. Jag tänkte att vi skulle rida den vägen som Maria visade mig. Men så blev inte fallet. Eric ville följa med och cykla. Jag vågade inte riktigt rida när han var med, så jag gick jämte med Jet och Felicia red på Trym. Först red vi bara en grusväg fram och tillbaka och sen beslutade vi oss för att rida en liten runda. Jag har blivit visade en skogsstig så att man kommer ut vid klubbstugan. Tänkte att vi kunde ta den så slapp vi rida hela vägen. Sagt och gjort. Vi traskade ut på en skogsväg och den blev smalare och smalare och geggigare och geggigare. Men vi fortsatte eftersom det inte var någon mening med att vända om. Eric välte med sin cykel flera gånger och tillslut bar jag hans cykel, hade Jet i ett grimskaft och Eric gåendes jämte och Felicia red bakom på Trym. Vi traskade på en bra stund i skogen men tillslut kom vi ut på grusvägen. Sen fick Eric cykla och Felicia fick trava lite. Alla vi mötte tyckte säkert att jag var en oansvarig mamma som inte hade koll på mina barn. Men det gick bra. Alla kom hem, ingen skadad och alla lyckliga över att vara hemma i stallet igen. Jag fick min motion i alla fall....

Planering för veckan är: Måndag : Ingen ridning...tror att Erika ska rida, Tisdag: Hoppträning, Onsdag: Vila, Torsdag: Uteritt och Fredag: Dressyrträning i paddocken. Tänkte även rida i paddocken Lördag och sen söndag får det bli vila. Vad tror ni? För mycket????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar