fredag 26 januari 2018

Älskade häst!



Jag blir så förvånad över min lilla häst ibland och mitt hjärta spricker av kärlek till den lilla hästen, så jag kan inte beskriva med ord. Idag var jag beredd på att jag skulle få ett tufft pass framför mig då jag slarvat lite i veckan med min ridning. Jag har inte ens tagit in henne på två dagar och pysslat med henne för jag inte har hunnit utan hon har fått gå i sin hage med sina kompisar. Jag har bara åkt upp och mockat snabbt. Igår arbetade jag henne dock från marken och longerade henne lite. Inget större arbete. Så idag tänkte jag rida i manegen och arbeta med olika saker som jag arbetade med på kursen för någon vecka sedan. Jag ställde ut fyra koner och gjorde en fyrkant som jag tänkte att jag skulle försöka få så bra ridvägar som möjligt och använda dem som riktmärken när jag flyttade bakdelen och arbeta med mina framdelsvändningar. Framdelsvändningarna gick INTE så bra för jag blir lite stressad och gör hundra saker samtidigt när Cillahästen inte lyssnar. Men det är bara att öva vidare.

Jag var ju helt klart beredd på att Cillahästen skulle vara pigg och att jag skulle behöva arbeta massor med olika sidvärtsrörelser för att få henne att lyssna innan jag skulle kunna börja ett riktigt arbete. MEN INTE! Det bara flöt på idag. Allting gick så bra och jag blev så förvånad. Visst mina framdelsvändningar gick inte som planerat men vi får öva vidare på det bara.

Jag hade en lyhörd lite häst, som arbetade på bra och som faktiskt arbetade på bra från första steget hon tog med mig uppsutten. Jag blev så glad i hela min kropp och hade en sån bra känsla när jag avslutade mitt pass. Ett pass där både jag och Cillahästen var trötta. Jag till och med vågade mig på en galoppfattning i varje varv och allting bara flöt på. Jag känner mig så lyckligt lottad över att få chansen att göra det som är skoj med min lilla häst. Nu ska jag bara bli lite modigare och våga utvidga våra vyer, men det kommer.....Men denna känslan som jag hade när jag avslutade mitt pass idag ska jag ha med mig i min kropp imorgon och nästa dag efter det och efter det. För jag har en liten fantastisk häst som jag älskar och är så glad över =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar