tisdag 9 januari 2018

Nyårslöften...



Hur går det för er med era nyårslöften? För mig går det väl rätt bra. Jag har i och för sig inte tränat tre gånger/vecka än men det kommer ;) MEN jag har faktiskt än så länge, två dagar i och för sig, inte ätit godis eller något annat onyttigt. Jag känner mig faktiskt nöjd med mig själv. Sen ska jag eller rättade sagt borde jag sluta äta så mycket kolhydrater.... men det kommer väl. Vill ju inte chocka kroppen helt ;)

Idag umgicks jag med min lilla häst. Det gick så bra. Vi gjorde inget ansträngande då hon fick akupunktur igår. Vi arbetade från marken och mycket grundläggande träning. Mycket lyssna och myclet att hon skulle vara uppmärksam på mig ovh vad jag krävde av henne. Hon lyssnade superbra och hon var fantastik i arbetet idag. Ibland glömmer jag bort att hon faktiskt är en fantastisk liten häst, absolut när det är som mest besvärligt kring henne. Men det är en liten häst med massor av egna idéer men samtidigt en häst som gärna vill göra rätt. Jag vet att vi har en jättelångresa kvar men just nu känns det som om vi är på god väg och det gör mig så glad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar