tisdag 16 januari 2018

Feg... kanske...



Om jag var lite modigare så tror jag att jag skulle kunna göra massa saker, framför allt med Cillahästen. Men min rädsla och min feghet sätter stopp för så mycket och jag blir så irriterad över det! Jag måste verkligen skärpa till mig. När jag analyserar det hela, som i helgen när jag tränade och vi galopperade en del och Cillahästen gjorde ett lite bocksprång så blev jag... inte rädd kanske, utan mer stressad tror jag över vad som kunde ha hänt om jag inte hade parerat det. Jag tror det sitter så djupt rotat i mig, ett muskelminne som en del kallar det tror jag, att jag per automatik blir feg när Cillahästen gör saker. Jag MÅSTE arbeta bort detta hur svårt det än är. För jag kan inte vara feg och rädd att något ska hända, för då kommer jag aldrig någonstans med något. 

Men det konstiga är att jag faktiskt inte är rädd för saker som jag kanske borde vara rädd för, som andra människor är rädda för, men jag är rädd för helt ologiska saker. Så jag kanske ska försöka att ta tag i mina rädslor under 2018 och bli en starkare människa???? Vad är ni rädda för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar