måndag 15 januari 2018

Går så där...



Första dagen av mina 100 dagar utan socker! Det har faktiskt gått bra, men det där med 100 dagar utan kolhydrater går väl så där. MEN jag tänkte mig ändå för vad för kolhydrater jag åt och när jag åt dom, vilket jag tyckte var superbra gjort av mig ;) jag undvek den där goda frukostmackan, jag åt inte pizzan som blev över från igår men jag åt pasta till middagen. Inte bra men så fick det bli idag. Det viktigaste tänker jag ändå är att jag är medveten om vad jag stoppar i mig för då kanske jag så småningom faktiskt kan sluta helt att äta kolhydrater och andra mindre bra saker. 

Nåja, nog om detta... jag måste få struktur på mitt lilla liv igen. Idag hade jag en tanke men den föll bort då jag valde att ligga kvar i sängen alldeles för länge och herr T skulle till AVC. Så min plan att rida och jobba lite försvann. Ridningen fick stryka på foten och jag fick helt enkelt fokusera på att försöka få lite jobb gjort. Inte så lätt när tiden inte fanns där. Så det där med att sova länge på vardagarna får jag sluta med även om jag nu ska sluta jobba dagtid. Men det finns ju typ hundra andra saker jag kan göra här hemma i stället, så min plan är att försöka vara mer effektiv under veckorna och sova på helgerna som alla andra normala människor.... så nytt liv, nya rutiner och fokus på att hålla planeringen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar