fredag 12 januari 2018

Kurs och jobbhelg....

Idag var det återigen kurs i stallet, för Cricco. Jag har ju skrivit tidigare att hon kommer med jämna mellanrum till stallet. Jag var inte med sist hon var och hade kurs men tyckte att det var dags att vara med igen. Egentligen jobbar jag denna helgen så det är lite trixigt att få till det men jag tror jag lyckades lösa det. I alla fall idag så hann jag rida klart och fixa lite i stallet innan det var dags att åka och jobba lite. MEN nu är jag så trött i huvudet och i kroppen att jag faktiskt ska gå och lägga mig strax. Idag har jag och Cillahästen gjort så mycket saker vi inte trodde var möjliga att göra och jag har gjort så mycket saker jag egentligen inte vet vad det är jag har gjort. Men skoj var det. Så nu hoppas jag att Therese och Anna-Carin har koll på vad vi gjorde så vi kan fortsätta öva på alla dom här sakerna när Cricco inte är kvar.

Det jag faktiskt tar med mig från dagen är att jag vet hur jag ska lära in galoppen. Jag ska lägga galoppfattningen när Cillahästen tar fram sitt innerben och det ska vara från skritten, för då kan hon inte springa in i fattningen på samma sätt. Vi fick till en eller två bra fattningar, men sen så orkar hon ju inte galoppera så det blir väldigt mycket racerfart och inte så kontrollerat. Så det är något jag måste fortsätta öva på. Imorgon är ytterligare ett ridpass så nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med det =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar