fredag 5 januari 2018

Ut med det gamla och in med det nya....



Idag fick jag nog av våran barrande gran och stjärnorna som hängde i fönstret. Nu vill jag ha vår! Nu vill jag ha sol och värme....men givetvis vet jag att det inte hjälper att kasta ut granen för att solen och värmen ska komma. MEN det känns ändå som om något nytt kommer när man röjt undan julen. Då kommer det där "vanliga" fram, det som inte förknippas med mörker och jul.

För oss kommer det verkligen bli något nytt nu i vår och jag måste komma fram till vad jag ska göra med all min ledig tid jag har. Jag blir lite stressad över att jag kommer ha mycket tid över och jag vet inte riktigt vad jag ska göra....Men det kanske är bra för mig? Kanske är det bra att jag inte jobbar så mycket utan hittar andra saker att göra? Kanske jag ska bli en mer engagerad förälder igen när det gäller barnens aktiviteter? Eller jag kanske ska försöka att hitta meningen med livet? Jag vet inte....men nu när granen och allt annat åkte bort så kommer min lilla ångest över vad jag ska göra allt närmare och nästa vecka börjar barnen skolan och jag bli alldeles själv här hemma. Fast det kanske är nyttigt för mig? Eller så kommer jag få mer ångest och få panik över att inte ha något att göra......Men nu är det fredag och jag har hela helgen på mig att njuta över att jag inte behöver ta tag i saker och ting förrän på måndag ;) så vem vet jag kanske kommer fram till något smart under helgen.... Ha en riktigt bra fredag alla där ute för det tänker jag ha =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar