måndag 22 januari 2018

Ser jag korkad ut?????



Ibland undrar jag om jag ser allmänt korkad ut? Som om jag inte kan något? Som att någon måste berätta för mig hur saker och ting ska vara? Jag kanske blir irriterade över saker som andra inte riktigt bryr sig om, som vissa anser att det är ok, men idag så blev jag behandlad som om jag var dum, alltså dum på riktigt! Jag skulle köpa lampor till min lilla pärla då tydligen alla lampor nu gått på den, i allafall många lampor. Så jag åkte till en affär där man köper bildelar. Jag letar i min lilla instruktionsbok vilka lampor man ska ha, tar faktiskt med mig instruktionsboken in för att vara säker på att jag inte säger fel. Mannen bakom disken, kanske är i 30-40 års åldern och tittar på mig. Jag läser i instruktionsboken och säger vilka lampor jag ska ha. Han tittar fortfarande på mig som om jag vore en person som inte förstod vad jag sa och säger sedan "kan jag få ditt registreringsnummer så kan jag dubbelkolla så det verkligen blir rätt". Tror han på allvar att jag tar med mig en annan bils instruktionsbok och ber att få någon annan bils lampor?????? Jag är helt säker på att jag är läskunnig, att jag slog upp rätt sida och att jag kan läsa en innehållsförteckning och sök i en instruktionsbok. Visst jag tycker inte det är skoj, men jag kan alla dessa saker. Ju mer jag tänker på det desstu mer irriterad blir jag. Jag anser faktiskt att bara för att jag inte har något större intresse av bilar eller andra motordrivna fordon så är jag inte korka för det. Mannen i affären fick mig verkligen att känna mig korkad. Jag vet inte om han ville göra sitt jobb ordentligt eller om han bara hade en dålig dag eller om han verkligen trodde att jag var korkad? Men i vilket fall som helst så vet jag att jag kan fixa vissa saker själv utan att någon behöver titta på mig som om jag vore dum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar