torsdag 18 januari 2018

Snö och tur ut



Efter en del funderande så bestämde jag mig för att ta en tur ut. Egentligen hade jag tänkt att jag skulle rida i manegen och arbets henne med lösgörande arbete men då det inte snöade, det var en kall men härlig luft och solen försökte bryta sig igenom så bestämde jag mig för att chansa. Så sagt och gjort blev det en tur ut. 

Vi red en väg fram och tillbaka bara, och vi travade en hel del. Det var så kul, även om jag satt och funderade över allt hon kunde hitta på. Men vi klarade det och jag njöt faktiskt lite av att rida ut idag. På vägen hem blev det inget travande för då var hon lite stissig och väldigt pigg och hade svårt att stå stilla i halten så jag tog inte fajten med henne utan fortsatte med mitt arbete. Cillahästen är ingen häst man bara kan rida ut på och njuta utan man måste arbeta med henne hela tiden för att hon ska vara lyhörd. Men det blir väl bättre så småningom hoppas jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar