tisdag 13 augusti 2013

Förkyld....

Fy och blä, jag håller på att bli förkyld!!! Inte skoj. Dessutom hade jag hoppträning idag. Tanken var i och för sig inte att jag skulle rida utan min kompis som kanske ska börja träna och hoppa Jet lite. Tyvärr fick hon förhinder och jag hade redan sagt att jag skulle komma och kände mig inte alls motiverad till hoppning. MEN jag pratade med en go vän som gladligen hoppade Jet. Så jag stod på marken och tittade och lärde mig massa saker. Fast när jag väl stod där i paddocken var jag lite sugen på att rida och hoppa, men jag hade inte den där riktiga känslan som jag tycker man borde ha för att verkligen få ut något bra av hoppningen. Dock reda jag hela vägen till lektionen själv, vilket faktiskt inte har hänt innan, utan jag brukar gå jämte henne nästan hela vägen. Så det är i alla fall ett litet steg. Dock fick jag ta med mig reflexväst och reflexer till hennes ben för hoppningen var kl. 20. Jag insåg vilket trist årstid vi har framför oss....Så nu är det bara att börja fundera över vilka dagar i veckan jag kan tänka mig rida och vad jag ska göra dessa dagar, för det kommer bli mörkt och kallt snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar