onsdag 21 augusti 2013

Första skoldagen...

Nu är första riktiga skoldagen avklarad för Eric och första skoldagen i den nya skolan för Felicia. Eric tyckte det var superskoj och han tycker så bra om sin lärare, vilket är jätteroligt. När jag kom och hämtade Felicia idag sprudlade hon av lycka. Hon hade haft en fantastisk rolig dag och hon tyckte att jag kom och hämtade henne alldelles för tidigt på Junior Club (typ fritids). Så det var roligt. Felicia pratade och pratade om hur mycket roliga saker dom hade gjort, hur tyst och lugnt det var i klassen trots att dom faktiskt var 30 st, alltså tolv mer än i hennes gamla klass. Felicia berättade vidare att alla lyssnade och var tysta när någon annan pratade. Det som skar lite i hjärtat idag var dock när hon säger att hon längtade till skolan imorgon och jag frågade "har du inte gjort det innan?" och Felicia svarar "nä"...visst är det lite sorgligt? Även om jag fortfarande har massa farhågor kring saker och ting så känns skolformen som väldigt bra för Felicia så den lilla oron behöver jag inte ha längre och Felicia gick inte själv på skolgården utan med två kompisar hon hade fått under dagen och hon hade en tjej att vara med på Junior Club också. Men vi får ta små steg och jag får börja släppa lite på min hönsmamma roll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar