lördag 17 augusti 2013

TRÖTT!!!

Bild från första fotbollsmatchen i våras...
Gud vad jag är trött. Tror att jag kan somna på plats. Hela min dag har gått åt att göra olika aktiviteter. Jag började med att sätta klockan på 7.30 för jag skulle ut och springa minst 5 km innan det var dags för fotbollscup. Men eftersom jag var så trött blev det inte riktigt som jag planerat utan det fick bli en kortare runda på 3,5 km ungefär sen skynda hem och äta frukost, packa och göra i ordning för att samlas uppe vid klubbstugan. Sen tillbringade jag hela min dag, eller i alla fall nästan hela min dag på en fotbollscup. Barnen och jag var inte hemma därifrån förrän vid 15.30 tiden, kanske lite tidigare. Eric tycker det är riktigt roligt att spela fotboll och han tycker även, trots förlust, att det är riktigt roligt med matcher. Det intressanta är att barn inte är som vi vuxna, att man måste prestera bra, att man måste vinna utan gör det än så länge för att det är skoj. Så frågan blir när tar vi bort denna inställning från barnen? För visst är det så att det är vi vuxna som lär barnen att det är viktigt att vinna och att det inte alltid räcker att bara göra sitt bästa om man förlorar? Nåja jag tycker att det är härligt att se Eric och hans kompisar spela och hur kul dom faktiskt tycker det är. Jag hoppas verkligen inte att den glädjen försvinner och att dom trots förluster fortsätter tycka det är roligt. Eric sa flera gånger under kvällen att detta var en av hans bästa dagar i sitt liv. Första gången i våras han spelade match var den allra bästa trots förlust i alla matcher. Tänk om vi vuxna också kunde se det som barnen ser?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar