tisdag 13 augusti 2013

Go´ känsla....

Igår var det första ridlektionen på Tokarp efter uppehållet. I vanliga fall brukar jag vara lite nervös och lite stressad över situationen och tycka att det är lite läskigt att rida igen. Absolut när vi ska rida barbacka. Jag brukar ha negativa tankar och tänka att hästarna sprallar och är pigga och rädda för allt. MEN det positiva igår var att jag inte hade den känslan. Jag hade en go´ känsla hela ridlektionen. Visst, jag var lite "feg" eller försiktig när jag skulle rida längst upp i manegen eftersom jag vet att Lufsen tycker det är jobbigt och lite läskigt där uppe. Bara jag tog det i min takt så blev det bra. Jag arbetade honom hela tiden och lät honom inte titta och få för sig saker som skulle kunna vara läskigt. Jag tror, eller jag vet, att mycket av den känslan jag hade igår är tack vare att jag faktiskt har ridit mycket i sommar och jag ridit på Jet. För mycket av den styrkan jag måste ha för att klara av att rida henne ska jag försöka att föra över på de hästar som finns på Tokarp. Så nu ser jag fram emot några måndagslektioner. Dock har jag sagt upp min plats och rider bara igen några lektioner och sen blir det inte så mycket mer måndagslektioner, men jag ska fortsätta på fredagarna. Vem vet jag kanske kommer tillbaka till min måndagsgrupp om det finns platser. Men just nu måste jag få lite koll på mitt liv och se hur saker och ting blir till hösten när barnen börjar skolan och deras aktiviteter drar igång på allvar ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar